[CNW:Counter]

B3. ÚLOHY, KDE HLEDANOU MNOŽINOU BODŮ JSOU JINÉ KŘIVKY


« b3'24 kvadratrix »

Kinematická konstrukce kvadratrix: Nechť se ve čtverci ABCD strana AD rovnoměrně otáčí kolem bodu A do polohy AB a tento pohyb dokončí za t jednotek času. Současně strana DC se rovnoměrně posouvá do polohy AB za tutéž dobu. Množina průsečíků těchto pohybujících se přímek tvoří křivku - kvadratrix.


Jak používat CabriJavu Použijeme-li funkci 'Stopu ano/ne', označíme bod L (průsečík úseček AD' a SunoutC') a natáhneme pružinu na bodě Sunout, získáme kvadratrix. Body C, D měníme velikost a polohu čtverce ABCD.




« předchozí a další »



Ondřej Suchý - 1997, 2001
ondra(at)ost.cz
Aktualizováno: 14.10.2015, 21:32:44